25.01.2021

Vizuální zážitky pro náročného diváka

V posledních letech se zvýšilo už tak obrovské množství lidí podílejících se na vzniku filmu, přibyla speciální kategorie vizuálních efektů. Oko filmového diváka si žádá stále nové a nové vizuální zážitky, které nelze vytvořit jinak, než díky umění žen a mužů za monitory v precizní koordinaci s jejich kolegy na filmovém place.

Softwarové produkty Autodesku se již tradičně podílejí na velké části celosvětově známých filmů. Není náhodou, že v posledních 20 letech v každém filmu oceněném Oskarem za vizuální efekty byly pro jejich tvorbu použity právě produkty Autodesku.

Vedle filmových efektů hrají tyto „Media & Entertainment” produkty významnou roli také v oblasti tvorby televizních reklam a při vývoji počítačových her. Ty nejznámější herní hity byly vytvořeny právě v softwarových nástrojích firmy Autodesk. Zelená plátna nahrazují kulisy a hodiny strávené stavěním např. historických interiérů se mění na hodiny vytváření autentických dekorací ve virtuálním 3D světě.

pfx-kde-software-od-cad-studia-pomaha-obzivnout-zelenemu-platnu

Zákazník - PFX

Jedním z mála českých studií, které může s klidem říci, že tuto magii ovládá, je pražské studio PFX.

Využívá při tom software firmy Autodesk dodávaný společností Arkance Systems. PFX vzniklo před šesti lety jako malé studio specializující se na vizuální efekty a 3D animaci. Od té doby se rozrostlo a přestěhovalo se na Vinohrady. Momentálně pro studio pracuje téměř osmdesát profesionálů všech oborů spojených s filmovým a reklamním průmyslem. V roce 2017 se PFX spojilo se studiem Cinepost a tím rozšířilo portfolio služeb, mimo jiné o druhé plně vybavené studio, včetně vlastního kina na pražském Barrandově.

Studio PFX tak dokáže poskytnout skutečně komplexní servis, od vizuálních efektů po postprodukci pro reklamu, film, animaci, motion grafiku nebo herní průmysl.

Od vizuálních efektů až po postprodukci

PFX pracuje na reklamách pro přední české i světové značky, jako jsou Škoda Auto, T-Mobile, Mastercard, Adidas nebo American Express.

Filmový tým spolupracuje s domácími lídry na trhu, např. s TV Nova, Bonton Filmem, Českou televizí, ale také s mezinárodní HBO.

Každý rok se PFX podílí na vzniku desítek filmů nebo seriálů. Z poslední tvorby jistě stojí za zmínku životopisný film Jan Palach nebo svým pojetím jedinečný snímek, Hovory s TGM.

Další ze specialit studia je výroba obsahu pro vizuální prezentace na konference a autosalóny ve Spojených státech a v Číně. Mezi klienty PFX patří giganti ze skupiny FCA (Chrysler, Maserati, Jeep, Alfa, Fiat a další) nebo projekt unikátního létajícího automobilu, Aeromobil.

Design: Aeromobil
Design: Aeromobil

Qubix - mobilní aplikace, rozšířená realita

PFX ale nezůstává pouze v zajetých kolejích filmu a reklamy. Jeho dceřiná společnost Qubix se kromě vývoje mobilních aplikací zaměřuje také na výrobu vlastních produktů, například se zaměřením na Augmented Reality (AR, rozšířená realita).

V budoucnosti se obě společnosti chtějí ještě více zaměřit na vývoj vlastních produktů, které urychlí a zlepší výrobní procesy.

Technologie a produkty:
Autodesk Maya, 3ds Max, Arnold, Flame

Výhodou našich služeb je komplexnost – dokážeme nabídnout nejnovější trendy klientům napříč odvětvími. Při vytváření našich prací používáme produkty Autodesk dodávané společností Arkance Systems: Autodesk Maya – pro animace a modelování, Autodesk 3ds Max – pro modelování a vizualizace, Autodesk Arnold na render farmě a Autodesk Flame pro postprodukci,“ říká Lukáš Keclík, managing partner společnosti.

Film: Hurvínek a kouzelné muzeum
Film: Hurvínek a kouzelné muzeum

„Pro výpravný 3D film ‘Hurvínek a kouzelné muzeum’ jsme vyrobili AR aplikaci, která přenáší oblíbené postavičky z plátna do reálného světa mobilu. Děti si tak mohou hrát se svými filmovými hrdiny a stát se tak režiséry vlastních příběhů, kterých je Hurvínek, Mánička nebo Žeryk součástí,“ popisuje Jiří Mika, managing partner PFX a Qubixu.

„Součástí našeho oboru je neustálé vzdělávání se a posouvání hranic. Bez tohoto přístupu, který, troufám si říct, tvoří DNA naší společnosti, bychom vůbec nemohli fungovat,“ dodává.

Film: Jan Palach
Film: Jan Palach
Technologie: Rozšířená realita (Augmented Reality, AR)
Technologie: Rozšířená realita (Augmented Reality, AR)
Reklama: T-Mobile
Reklama: T-Mobile

Novinky a zprávy