15.09.2022
Jak se mění obor Media & Entertainment
Obor Media & Entertainment tradičně volá po větší flexibilitě a cenové dostupnosti nástrojů pro tvorbu zábavního obsahu. Vizuální efekty (VFX) a animace využívá dnes již prakticky veškerý vytvářený obsah, ať už jde o filmy, hry nebo reklamy.
Na tvůrce videoobsahu je v současnosti vyvíjen tlak, aby rychle vytvářeli vysoce kvalitní obsah pro streamovací služby, které se snaží udržet a rozšířit své předplatitele. Podle nedávného průzkumu společnosti Statista využilo v posledních dvou letech služby videa na vyžádání osm z deseti lidí.
Ačkoli se produkční rozpočty zvyšují, nestačí obor Media & Entertainment zároveň držet krok s rostoucí poptávkou spotřebitelů. To vytváří další tlak na společnosti, aby produkovaly více, za méně peněz. Větší studia si často najímají nezávislé umělce a “obývákové” firmy, aby zvýšily produkční kapacitu. Poptávka po cenově dostupných nástrojích odpovídajících oborovým standardům roste. Aby mohla studia konkurovat, je nejdůležitější kreativita a efektivita.
Náhled videa – mládě draka vytvořené v programu Maya výtvarníkem Gabrielem Richaudem
Maya Creative - dostupnější a flexibilnější
Na trh nyní přichází aplikace Maya Creative, která zpřístupňuje tvorbu obsahu snížením cenové vstupní bariéry. Nabídka je tedy cílená na samostatné tvůrce a umělce a na menší organizace. Tato cenově dostupnější a flexibilnější verze programu Maya je skvělou volbou pro každého, kdo chce rozšířit své kapacity, nebo snáze získat přístup k profesionálním 3D nástrojům.
Maya Creative nabízí výkonné nástroje pro modelování, animaci, rigging a renderování pro film, televizi a vývoj her. Zahrnuje kompletní sadu kreativních nástrojů Maya odpovídající průmyslovým standardům:
- špičkové 3D modelování,
- mapování UV, lookdev a texturování,
- pohybovou grafiku,
- animaci deformací,
- sekvencování kamery,
- renderování a zobrazování,
- sestavování dat a scén.
Maya Creative nabízí také renderer Arnold, který splňuje požadavky pracovních postupů komplexních a fotorealistických VFX a animací.
Platíte jen za skutečné používání aplikace
Aplikace Maya Creative je k dispozici ve verzi pro Windows i Mac. Umělci ji mohou používat podle toho, jak to nejlépe vyhovuje jejich práci, a to prostřednictvím Flex tokenů, licence placené podle skutečného využívání produktu v jednotlivých dnech. Cílem bylo představit cenově výhodnou možnost pro freelancery, butikové společnosti nebo malé firemní tvůrčí týmy, které nepotřebují stejný přístup k API nebo rozšiřitelnosti vyžadované pro větší produkční pracovní postupy.
Jeden z nezávislých tvůrců, Clifford Paul, uvedl, že nejlepší na aplikaci Maya Creative je flexibilita, kterou mu poskytuje jako freelancerovi pracujícímu na různých projektech. Při práci pro klienty musí používat různé programy a k Maye má přístup a může si ji zaplatit, kdykoli ji potřebuje.
Jsme rádi, že Maya Creative usnadní menším týmům a individuálním tvůrcům, jako je Clifford, konkurovat a vytvářet obsah vedle větších společností.
Porovnání Autodesk Maya a Maya Creative
Přehled hlavních omezení verze Maya Creative oproti plné verzi Maya:
- Paint Effects
- Integrace Adobe Substance
- Procedurální efekty Bifrost
- Maya Toon Shader
- XGen
- Maya Fluid, Fur, nHair, nParticles, nCloth
- API, pluginy, PyMel
- Unreal Live Link
Podrobné porovnání v angličtině na stránkách Autodesku.
Maya Creative tak slouží také jako náhrada starší varianty Maya LT (a umí pracovat i s jejími soubory .mlt).
Další informace o aplikaci Maya Creative, o přístupu k produktu pomocí licence Flex Token nebo stažení bezplatné zkušební verze naleznete zde:
Autodesk Maya Creative v angličtině
Více o službě Autodesk Flex – ušetřete a plaťte pouze za skutečné denní používání
Potřebné Flex tokeny zakoupíte na našem CAD eShopu: